Bloggkoma och nya tag

Hej.

Under en rätt lång tid nu, har jag (som ni förmodligen märkt) kämpat med bristfällig motivation här på bloggen. Inläggstakten har saktat av till närmast stillastående, och den riktiga skrivlusten vill inte infinna sig. Även om jag lyssnar på (ny) musik i samma omfattning som förut, känns tangentbordet mera stressframkallande än lockande. Följden av den bristande produktiviteten är tämligen logiskt att ni läsare också blir allt färre, vilket i sin tur späder på motivationsproblemen.

Följaktligen tror jag att jag behöver en paus.

Out of orderJag kommer inte att officiellt ”lägga ner” Blasphemedia-bloggen, och absolut inte ta bort den. Shit, den klockar in på 526 (!) inlägg vid det här laget, och jag har tyckt om att skriva de allra, allra flesta av dem. Det jag ämnar göra är att ge det lite tid, och vänta på att suget kommer tillbaka. Jag vet ju att det brukar göra det, och skulle bli rätt förvånad om det inte dyker upp här igen, vad det lider.

Tills vidare kan ni dock räkna med att det inte tillkommer några nya inlägg här. (En och annan artikel på Metalcentral och/eller WeRock blir det säkert, men här lär det alltså bli stiltje.) För att massera min kreativa ådra (hallå där – jag hörde det där snuskiga skämtet!) tänkte jag under tiden försöka fokusera på något annat, bara för att få lite variation och frisk skaparglädje.

Mitt ”tills vidare-projekt” till dess att Blasphemedia gör comeback är därför detta: Buteljen. Kanske lite rock ‘n’ roll det med, på sätt och vis…? Sköt om er, och fortsätt dyrka Riffet, så hörs vi säkert igen framöver!

Buteljen

5 comments on “Bloggkoma och nya tag

  1. Tråkigt, jag ser ju alltid fram emot nya inlägg här på Blasphemedia. Men jag kan även känna igen mig i bristande motivation och den där pressen att måsta göra nya inlägg. Är ju inte själv precis någon massiv uppdaterare av rang. Men låter bloggflödet följa motivationen. Hoppas du hittar tillbaka till skrivlusten om musik igen.

    Men ölnörden i mig blev glad av att få ännu en ölblogg att följa. Skål! 😉

Kommentarer inaktiverade.